Potrivit unei cercetări realizate de Ivox pentru Upfield (producător de margarină) în perioada 15-26 mai 2020, pe 1.601 de respondenți reprezentativi pentru 18+ adulți din mediul urban, 9 din 10 români au gătit (92%) în timp ce numai 2 din 10 dintre cei intervievați (20%) au comandat mâncare.
De asemenea, #coronacriza i-a determinat pe concetățenii noștri să fie mai interesați de coacerea propriei pâini acasă (31%), precum și de prăjituri și torturi (31%).
Conform rezultatelor sondajului, transmise Gândul.ro, oamenii intenționează să-și păstreze obiceiurile alimentare în situația actuală.
Ca atare, mai mult de jumătate dintre respondenți (53%) au spus că vor continua să cumpere aceeași cantitate de produse de la aceleași mărci preferate.
Doar un sfert dintre respondenți sunt hotărâți să cumpere mai puțin, dar rămân în continuare fideli produselor și brandurilor în care au încredere.
De asemenea, mai bine de 40% dintre români au mâncat mai multe fructe și legume în perioada pandemiei, imediat după relaxarea restricțiilor din luna mai.
Cercetările subliniază că românii tind să improvizeze mai mult în bucătărie, chiar și pe timp de pandemie. Astfel, buna parte a celor intervievați s-au descurcat cu ce au găsit în cămară (42%) și nu au planificat mesele cu o săptămână înainte.
Mai puțin de un sfert au cedat poftelor de moment și au mâncat mereu când au simțit că le este foame.
Prepararea hranei la domiciliu este văzută în continuare ca o activitate importantă de majoritatea românilor. De altfel, 68% dintre aceștia au petrecut o oră sau mai mult în bucătărie pentru a găti și doar 32% au pregătit mese în doar 15-30 de minute.
Conform rezultatelor studiului, cei intervievați au exprimat preferințe relativ conservatoare cu privirea la conținutul sandvișurilor.
Cercetarea a relevat că brânzeturile conduc detașat în opțiunile românilor pentru sandvișuri, astfel că 84% dintre respondenți au recunoscut că au optat pentru ele.
Salamul ocupă locul doi, fiind ales de 67% dintre respondenți.
Pentru mai mult de jumătate din respondenți, legumele sunt întotdeauna parte din sandvișuri, iar humusul sau salata de vinete sunt mai bine poziționate în preferințe decât carnea și ouăle.
Margarina reprezintă și ea o opțiune pentru sandvișuri și sosuri pentru 25% din toți respondenții, în timp ce puțin mai mulți (42%) o folosesc pentru prepararea prăjiturilor și pentru produsele de patiserie.
Acest produs este apreciat pentru capacitatea sa de a se întinde cu ușurință (24%), pentru gust (18%) și accesibilitate (15%).
52% dintre persoanele intervievate nu utilizează sau nu au încredere în margarină, deoarece se spune că ar conține grăsimi trans nesănătoase (41%).
Înainte, spun cei care au realizat studiul, margarina era realizată prin tratament termic și adăugare de hidrogen, dar datorită inovațiilor nutriționale și tehnologice din anii ’90, uleiurile vegetale hidrogenate au fost eliminate complet din producție în ultimii treizeci de ani.
„Conținutul de acizi grași trans al tuturor margarinelor comercializate este sub limita prevăzută de Regulamentul EMMI (2g acizi grași trans/100 g conținut de grăsimi)”, susțin cei de la Upfield.
Pentru perioada studiată, experții sursei citate au constatat că sandvișurile au fost considerate în mare măsură un aliment ocazional, deoarece 40% dintre respondenți le-au pregătit săptămânal.
În timpul pandemiei, românii au considerat sandvișurile potrivite mai degrabă pentru micul dejun (37%) sau o gustare în timpul zilei (33%).
Cu toate acestea, un sfert l-au văzut ca o opțiune pentru orice masă a zilei.